2021 HONDA MSX125 GROM

Honda’s recept voor een eenvoudige, leuke en toch functionele kleine motorfiets begon in 1963 met de iconische Monkey. Dat idee werd voor elke volgende generatie heruitgevonden met de Dax, de Ape en sinds 2018 een gemoderniseerde versie van de Monkey.

Het recept vond weerklank bij de nieuwe lading van jonge motorrijders. De termen Generation Y in de Verenigde Staten, Dek Neaw in Thailand en Street-Kei in Japan slaan op dezelfde groep: jongeren opgegroeide in het internettijdperk, met een gedeelde cultuur en een toekomst en spirit die conventies verwerpt. Zij zijn op zoek naar een tweewieler die spannend is, maar niet nodeloos uitdagend. Met een uitgekiend design en aantrekkelijk prijskaartje. Om aan die eisen te voldoen introduceerde Honda in 2013 de MSX125 (Mini Street X-treme 125). De MSX125 – beter bekend als de ‘Grom’ in Japan en de VS – groeide uit tot een wereldwijde hit. Al meteen in het eerste verkoopjaar belandde de MSX125 (samen met de CBF125) in Europa’s top vijf van bestverkopende 125 cc-motorfietsen. En de laatste jaren groeide het uit tot een onbetwiste favoriet, of het nu gebruikt wordt voor eenvoudig stadstransport of als uniek custom verlengstuk bij de stijl van de doelgroep. Na zes jaar onopvallend succes en een aantal kleine uiterlijke aanpassingen gericht op de volgende golf jonge motorrijders, is het nu tijd voor een nieuwe MSX125. Of, om zijn officiële nieuwe naam te introduceren, voor een nieuwe MSX125 Grom. Volledig opgefrist en met een nog stoerdere uitstraling, maar nog steeds Honda’s kleine machine met grootse plannen.

Een compleet hertekend koetswerk geeft de MSX125 Grom een nieuwe, frisse en plezierige uitstraling. De panelen zijn bovendien eenvoudig te demonteren zodat elke eigenaar zijn creativiteit kan botvieren. Het nieuwe LCD-dashboard beschikt nu over een toerenteller en een versnellingsindicator. Een nieuw en krachtiger luchtgekoeld motorblok heeft nu een extra vijfde versnelling en blijft handig inzetbaar vermogen leveren. Het chassis blijft onveranderd en zorgt voor een motorfiets met uiterst compacte afmetingen maar met de ophanging, remkracht en wendbaarheid van een grote machine.

De MSX125 zal in volgende kleuropstelling beschikbaar zijn:

Force Silver Metallic

Mat Gunpowder Black Metallic

Gayety Red

Meer informatie op de website.

Meest geraadpleegde artikels

Helft van het aantal bromfietsen nog niet ingeschreven (41107)

Lees meer

Motorrijders op de busbaan voor een vlot en veilig verkeer (30875)

Lees meer

125 cc-scooter of motor: ook met rijbewijs B een mobiliteitsoplossing (16301)

Lees meer

Motorrijders en de ‘reddingsstrook’  (15225)

Lees meer

Waarom blijft het zo stil rond de motor of de scooter tijdens de week van de mobiliteit? (7950)

Lees meer

  • piaggio
  • polaris
  • mbk
  • bmw
  • ligier
  • guzzi
  • derbi
  • indian
  • victory
  • tgb
  • brixton
  • can-am
  • aprilia
  • gilera
  • vespa
  • husqvarna
  • suzuki
  • tomos
  • zero
  • sym
  • turbho
  • yamaha
  • peugeot
  • boom-trikes
  • skyteam
  • beta-motorcycles
  • cfmoto
  • harley-davidson
  • mash
  • ducati
  • lml
  • kawasaki
  • neco
  • royal-enfield
  • orcal
  • fb-mondial
  • triumph
  • ksr-moto
  • honda
  • cagiva

Mis niks van het Belgische motornieuws!

Schrijf je in op de newsletter van moto.be

Hoe me informeren over de uitschrijving en het gebruik van mijn gegevens?