Honda: nieuwe Fireblades en CB1100’s

Honda onthulde op de Intermot Show in Keulen de nieuwe versies van hun motoren met enkele van de meest gekende namen ter wereld: ‘Fireblade’ en ‘CB’.25 jaar na de lancering van de originele CBR900RR Fireblade, wordt deze verjaardag gevierd met maar liefst twee nieuwe versies: de volledig vernieuwde CBR1000RR Fireblade SP en de nieuwe CBR1000RR Fireblade SP2.CBR1000RR Fireblade SP CBR1000RR Fireblade SP2Sinds zijn lancering, heeft de Fireblade gewicht, stuureigenschappen en wendbaarheid vooraan geplaatst. De nieuwe CBR1000RR Fireblade SP focust op de gewicht-vermogen verhouding met een gewichtsvermindering van 15 kg en 8 kW toename in het vermogen. Het resultaat is een 14% betere gewicht-vermogen verhouding, een tot nog toe ongezien cijfer in de geschiedenis van de Fireblade.

In 2017 gaan de Fireblade SP en SP2 naar ‘Next Stage Total Control’ met een uitgebreid elektronica pakket dat ontwikkeld werd gebaseerd op de RC213-VS straatversie van Honda’s MotoGP motorfiets. Het ondersteunt de rijder onder alle omstandigheden. Het biedt o.a. verschillende power modi, instelbare motorrem en Honda Selectable Torque Control, alsook een Quickshifter, Downshift Assist en een nieuw ABS. Het Öhlins Electronic Control Suspension systeem laat je toe om de ophanging af te stellen met een nooit geziene precisie.

fireblade_voor_in_de_tekst_honda__400

Voor het eerst zal er ook een SP2 versie beschikbaar zijn. Die biedt lichtere Marchesini wielen, hertekende kleppen, verbrandingskamer en zuigers. Een kit zal beschikbaar zijn voor circuitgebruik, zowel onder race omstandigheden als voor vrijetijdsgebruik.

 

CB1100 EX CB1100 RS

Ook voor het eerst getoond op Intermot, zijn de CB1100 EX en CB1100 RS, twee toonbeelden van Honda vakmanschap. De tank werd hervormd en er zijn geen zichtbare lasnaden meer. Zijpanelen, zadel, achterspatbord en voetsteunen werden herwerkt om een nog sterker en meer authentiek CB-karakter mee te geven aan de motor. Nieuwe LED lichten geven een moderne toets aan het retro design, de kortere uitlaatdemper zorgt voor een dieper geluid.

Terwijl de CB1100 EX een nog klassiekere stijl krijgt met de 40 spaaks verzinkte roestvrij stalen wielen, heeft de nieuwe CB1100 RS een sportievere café racer stijl met 17 inch aluminium wielen, sportievere banden, een scherpere balhoofdshoek en een lager stuur.

cb100_ex_rs_honda_voor_in_de_tekst__400

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Aangesloten artikels

CB4 ‘Interceptor’ voegt een futuristische dimensie toe aan Honda’s EICMA line-up

Lees meer

Nieuwe revolutionaire Honda CRF250R voor 2018

Lees meer

De Honda nieuwe CBR1000RR Fireblade

Lees meer

Meest geraadpleegde artikels

Helft van het aantal bromfietsen nog niet ingeschreven (40607)

Lees meer

Motorrijders op de busbaan voor een vlot en veilig verkeer (29890)

Lees meer

125 cc-scooter of motor: ook met rijbewijs B een mobiliteitsoplossing (14345)

Lees meer

Waarom blijft het zo stil rond de motor of de scooter tijdens de week van de mobiliteit? (7716)

Lees meer

Files nemen toe. Gemotoriseerde tweewielers worden te weinig ingezet voor woon-werkverkeer (6932)

Lees meer

  • yamaha
  • royal-enfield
  • zero
  • husqvarna
  • beta-motorcycles
  • gilera
  • sym
  • victory
  • vespa
  • turbho
  • aprilia
  • ksr-moto
  • boom-trikes
  • peugeot
  • ligier
  • polaris
  • honda
  • can-am
  • skyteam
  • lml
  • cagiva
  • mbk
  • ducati
  • piaggio
  • triumph
  • orcal
  • kawasaki
  • neco
  • brixton
  • tgb
  • indian
  • suzuki
  • guzzi
  • derbi
  • bmw
  • tomos
  • cfmoto
  • mash
  • harley-davidson
  • fb-mondial

Mis niks van het Belgische motornieuws!

Schrijf je in op de newsletter van moto.be

Hoe me informeren over de uitschrijving en het gebruik van mijn gegevens?