Kawasaki introduceert nieuwe KX450

Al meer dan 40 jaar worden de Kawasaki KX modellen gemaakt met één doel; rijders naar de hoogste trede van het podium brengen. Om de concurrentie in de felbevochten MX1 klasse wederom een stap voor te blijven introduceert Team Green voor 2019 de compleet nieuwe KX450. Een machine boordevol nieuwe features zoals een nieuwe oliegevulde voorvork, elektrische start en hydraulische koppeling!

De nieuwe viertakt krachtbron van de KX450 is maar liefst 3.4 pk sterker geworden. De koppelcurve vlakker is gemaakt voor een nog soepelere vermogensafgifte. Dankzij de nieuwe compacte klepbediening konden de kleppen worden vergroot en nog steilere nokkenassen worden geplaatst. Ook het inlaatkanaal werd verbeterd voor een nog betere airflow. Voor het eerst is een elektrische start ook terug te vinden op een Kawasaki KX model. Zo is starten gemakkelijker ooit tevoren. Een andere noviteit die voor het eerst te zien is op een Kawasaki Motocross machine is de nieuwe hydraulische koppeling. Deze is niet alleen lichter te bedienen, maar geeft ook een nog directer en constanter gevoel onder alle omstandigheden.

Lichtgewicht

Het frame van de KX450 werd verder verbeterd voor nog meer stijfheid. Dit is mede mogelijk doordat het motorblok nu ook een dragend deel van de constructie is geworden. Ook de achterbrug werd vernieuwd voor een betere balans, meer stijfheid en meer tractie. Ondanks de toevoeging van een elektrische start en de terugkomst van een oliegevulde voorvork is de gewichtstoename  beperkt. Het resultaat is het meest compacte rijwielgedeelte ooit dat met een totaal gewicht van 110kg slechts 1,3 kilogram zwaarder is geworden  Om het grotere vermogen optimaal te kunnen benutten werd de tractie van zowel het voor- als het achterwiel nog verder verbeterd. Aan de voorzijde werd dit gerealiseerd door de toepassing van een grotere wielas, terwijl aan de achterzijde de schokdemper en het linksysteem werden aangepast.

De hoogwaardige nieuwe oliegevulde voorvork heeft een diameter van maar liefst 49 mm voor ongekend veel stijfheid.  Ook zijn de binnenpoten extra groot uitgevoerd voor een soepele werking en perfecte demping. De achterremschijf werd vergroot naar een indrukwekkende 250mm, waardoor deze in perfecte harmonie werkt met de enorme 270 mm remschijf aan de voorzijde. Een nieuwe voorremcilinder zorgt voor nog meer controle en betere remprestaties.

Gepersonaliseerd

Net als de Kawasaki fabrieksrijders heeft de KX450 Launch Control Mode voor optimale tractie tijdens de start zodat je zo snel mogelijk bij de eerste bocht aankomt. Met de meegeleverde stekkers kan snel gewisseld worden tussen een van de drie ECU mappings (standaard, harde baan, zandbaan). Dankzij het in vier standen verstelbare stuur en de in twee standen verstelbare voetsteunen is de KX450 perfect aan te passen aan de lichaamsbouw en persoonlijke voorkeuren van de rijder. Een unieke Kawasaki feature

Meest geraadpleegde artikels

Helft van het aantal bromfietsen nog niet ingeschreven (37160)

Lees meer

Motorrijders op de busbaan voor een vlot en veilig verkeer (23719)

Lees meer

Waarom blijft het zo stil rond de motor of de scooter tijdens de week van de mobiliteit? (5811)

Lees meer

Files nemen toe. Gemotoriseerde tweewielers worden te weinig ingezet voor woon-werkverkeer (5090)

Lees meer

Premie voor elektrische scooters en motors (5088)

Lees meer

Technologische vooruitgang maakt motor- en scooterrijden veiliger (4992)

Lees meer

Motoren en scooters, een oplossing voor de mobiliteitsproblemen (4862)

Lees meer

  • suzuki
  • royal-enfield
  • orcal
  • piaggio
  • skyteam
  • ligier
  • bmw
  • turbho
  • zero
  • victory
  • polaris
  • ducati
  • boom-trikes
  • neco
  • honda
  • ksr-moto
  • indian
  • can-am
  • yamaha
  • mash
  • tgb
  • peugeot
  • triumph
  • husqvarna
  • brixton
  • lml
  • fb-mondial
  • derbi
  • vespa
  • mbk
  • cagiva
  • beta-motorcycles
  • gilera
  • cfmoto
  • sym
  • guzzi
  • kawasaki
  • tomos
  • aprilia
  • harley-davidson

Mis niks van het Belgische motornieuws!

Schrijf je in op de newsletter van moto.be

Hoe me informeren over de uitschrijving en het gebruik van mijn gegevens?