Kawasaki presenteert 2017 Ninja modellen en Z1000SX

Op de Intermot in Keulen presenteerde Kawasaki de compleet nieuwe derde generatie van de Z1000SX, met nieuwe looks, nog meer comfort en baanbrekende elektronica. De modellen zijn nog tot en met 9 oktober te bewonderen op de Intermot in Keulen.

De Kawasaki Z1000SX is onmiskenbaar de grondlegger van het Sport-Touring segment. Met zijn SuperSport prestaties en Touring comfort is de “SX” met recht een sportmachine en reismotor in één. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de Z1000SX al meteen vanaf zijn introductie een regelrechte hit was.

Het eerste wat in het oog springt aan de Z1000SX is het compleet nieuwe kuipwerk, waarin duidelijk de Ninja SuperSport roots nog meer de overhand krijgen. Net als zijn naakte broer is de Z1000SX nu ook standaard voorzien van LED verlichting voor ultra moderne looks en een maximale lichtopbrengst.

Onderhuids ging Kawasaki veel verder dan alleen Euro 4 aanpassingen:

  •  KCMF (Kawasaki Cornering Management Function)
  • een nog betere KTRC (Kawasaki TRaction Control)
  • meer zekerheid van het KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System).

Uiteraard kan de rijder ook kiezen uit verschillende Power Modes. Het compleet nieuwe display met grote analoge toerenteller, versnellingsindicator en multifunctioneel LCD scherm maken de digitale revolutie compleet.

Zo werd niet alleen het kuipwerk breder, maar werd ook het windscherm vergroot voor nog meer bescherming. Net als het voorgaande model is het windscherm zeer gemakkelijk in drie standen te verstellen voor een maximale bescherming of een optimale snelheidsbeleving. Zowel voor de rijder als de passagier is het zitcomfort nog verder verbeterd door een nieuw, breder zadel en een dikker uitgevoerde duo-zit.

Beschikbare kleuren: Candy Lime Green, Metallic Spark Black en Candy Burnt Orange.

z1000sx_studio_400

 

 

De Ninja 650 biedt een unieke combinatie van Supersport looks en dagelijkse bruikbaarheid, waarmee deze innovatieve machine meteen zijn eigen unieke segment creëert.

Voor een perfecte mix tussen sportiviteit en bruikbaarheid is de Ninja 650 voorzien van een nieuw ontwikkelde watergekoelde parallel twin met een heerlijk koppelrijk karakter en bruikbaar vermogen onder praktisch alle omstandigheden.

Door het gebruik van een lichtgewicht trellis frame (bekend van de Supercharged Ninja H2) en een aluminium achterbrug is de Ninja 650 een overweldigende 19kg lichter geworden. Nieuwe Nissin remmen en ABS zorgen voor een indrukwekkende en doseerbare remkracht, terwijl de horizontaal geplaatste achterschokdemper zorgt een nog betere handling.

Kleuren: Metallic Spark Black/Pearl Blizzard White/Candy Burnt Orangeninja_650_studio_400

 

Als hommage aan de vele motorsport successen brengt Kawasaki de Ninja ZX-10RR, een unieke race ready Supersport die geschikt voor zowel het circuit als de openbare weg.

De exclusieve Ninja ZX-10RR gaat gehuld in de kenmerkende “Winter Test” kleuren van het Kawasaki Racing Team en zit boordevol hoogwaardige upgrades die maximale prestaties mogelijk maken voor zowel een professionele coureur als een gewone rijder. Maar dat deze machine alleen gemaakt is om te presteren blijkt bijvoorbeeld wel aan het feit dat er geen plaats is voor een bijrijder. Bovendien is de productie voor Europa gelimiteerd tot slechts 500 stuks.

Het chassis kreeg een enorme upgrade in de vorm van gesmede aluminium Marchesini wielen die het onafgeveerde gewicht aanzienlijk verlagen. Voor de remmen werd er gekozen voor de absolute top, namelijk Brembo M50 monobloc remklauwen, gegroefde Brembo schijven en een radiale Brembo rempomp met gevlochten remleidingen. De revolutionaire Showa BFF voorvork en horizontaal geplaatste achterschokdemper bieden vele instelmogelijkheden voor een ideale setting.

ninja_zx10rr_studio_400

De Ninja H2 Carbon is voorzien van een lichtgewicht en ultra sterke carbonfiber topkuip en een geweldige nieuwe matzilveren kleur op de op de overige delen. Daarnaast wordt iedere Ninja H2 Carbon voorzien van een uniek serienummer in het Supercharger logo op het motorblok.

Zo zijn de Brembo rem- en koppelingshendel korter dan standaard, om te voorkomen dat deze bij zeer hoge snelheden door de rijwind worden ingedrukt. Voor 2017 zijn beide hendels tevens voorzien van kleine gaatjes om zo nog beter bestand te zijn tegen de winddruk.ninja_h2_carbon_studio_400_01

Aangesloten artikels

Honda Rebel gecustomized door tattoo artiest

Lees meer

KTM KONDIGT DIEPGAANDERE SAMENWERKING MET ALPINESTARS AAN

Lees meer

De Honda nieuwe CBR1000RR Fireblade

Lees meer

Nieuwe revolutionaire Honda CRF250R voor 2018

Lees meer

Meest geraadpleegde artikels

Helft van het aantal bromfietsen nog niet ingeschreven (39245)

Lees meer

Motorrijders op de busbaan voor een vlot en veilig verkeer (27532)

Lees meer

125 cc-scooter of motor: ook met rijbewijs B een mobiliteitsoplossing (8326)

Lees meer

Premie voor elektrische scooters en motors (7825)

Lees meer

Waarom blijft het zo stil rond de motor of de scooter tijdens de week van de mobiliteit? (7059)

Lees meer

Files nemen toe. Gemotoriseerde tweewielers worden te weinig ingezet voor woon-werkverkeer (6331)

Lees meer

Technologische vooruitgang maakt motor- en scooterrijden veiliger (6284)

Lees meer

  • mash
  • suzuki
  • piaggio
  • kawasaki
  • victory
  • cfmoto
  • mbk
  • derbi
  • yamaha
  • beta-motorcycles
  • aprilia
  • ksr-moto
  • neco
  • triumph
  • peugeot
  • ducati
  • cagiva
  • tgb
  • vespa
  • fb-mondial
  • indian
  • turbho
  • harley-davidson
  • brixton
  • husqvarna
  • tomos
  • royal-enfield
  • can-am
  • sym
  • lml
  • ligier
  • gilera
  • honda
  • bmw
  • polaris
  • zero
  • boom-trikes
  • skyteam
  • guzzi
  • orcal

Mis niks van het Belgische motornieuws!

Schrijf je in op de newsletter van moto.be

Hoe me informeren over de uitschrijving en het gebruik van mijn gegevens?