Nieuwe revolutionaire Honda CRF250R voor 2018

De MX2 klasse is een felbevochten klasse en zo snel als deze klasse evolueert, verbeteren ook de motoren continue. Honda neemt nu een reuzesprong voorwaarts met de nieuwe revolutionaire CRF250R voor seizoen 2018.  Met een chassis van de zevende generatie, gewijzigde geometrie en Showa vering maakt evolutie plaats voor revolutie. De CRF250R is uitgerust met hetzelfde chassis als de CRF450R én hij heeft een totaal nieuw DOHC motorblok.

Met de keuze tussen verschillende mappings en een ergonomie die helemaal op de rijder gericht is, blijft dit ook een motorfiets die voor amateur-rijders geschikt is. Iedereen kan er op zijn persoonlijk niveau mee rijden. Maar de topprestaties die de nieuwe CRF levert, zijn maar op één doel gericht; een winnende motor te bieden aan alle rijders. Met de ‘absolute Holeshot’ filosofie.

De 2018 CRF250R overstijgt het 2017 model met een 5% betere vermogen-gewichts verhouding. In een rechtstreekse confrontatie, is het nieuwe model 3% sneller van 0-10 meter en 3,6% sneller over de eerste 30 meter. Dat is respectievelijk een halve en een volledige motorlengte.  Het DOHC blok met overvierkante boring en slag, grotere kleppen en hertekend in- en uitlaatsysteem levert bijna 6pk meer topvermogen met een rode zone die later begint en een bredere spreiding van het vermogen als resultaat. Vanaf de start en ronde na ronde biedt de nieuwe CRF250R een voordeel en levert hij snellere rondetijden.

Het nieuwe chassis is gericht op massa centralisatie en is identiek aan dat van de CRF450R. Het zorgt ervoor dat het hogere vermogen ook daadwerkelijk gebruikt kan worden en dankzij de geometrie en het lagere zwaartepunt voor meer grip op het achterwiel.De nieuwe CRF250R maakt ook gebruikt van de 49 mm USD Showa voorvork met bekende en uitgebreide instelmogelijkheden.

Net zoals op de CRF450R, is er een nieuw aerodynamisch design met een vloeiende vormgeving die de rijder in staat stelt om vrij te bewegen. De geïntegreerde graphics zijn kraswerend en geven een hoogwaardige uitstraling. Daarnaast beschikt ook de nieuwe CRF250R standaard over een elektrische starter.

 

 

De nieuwe CRF250R is vanaf eind 2017 verkrijgbaar bij de officiele Honda MX dealers.

 

Aangesloten artikels

Honda presenteert presenteert trots het CB4X concept op EICMA

Lees meer

Circuit ervaring exclusief voor sportieve Honda rijders, zowel op 2 als 4 wielen

Lees meer

Nieuwe CB1000R en Africa Twin Adventure Sports nemen de leiding bij Honda’s 2018 line-up presentatie tijdens de EICMA

Lees meer

Honda: nieuwe Fireblades en CB1100's

Lees meer

Meest geraadpleegde artikels

Helft van het aantal bromfietsen nog niet ingeschreven (39862)

Lees meer

Motorrijders op de busbaan voor een vlot en veilig verkeer (28634)

Lees meer

125 cc-scooter of motor: ook met rijbewijs B een mobiliteitsoplossing (10287)

Lees meer

Premie voor elektrische scooters en motors (8372)

Lees meer

Waarom blijft het zo stil rond de motor of de scooter tijdens de week van de mobiliteit? (7382)

Lees meer

  • peugeot
  • cagiva
  • victory
  • beta-motorcycles
  • mash
  • ksr-moto
  • ligier
  • piaggio
  • lml
  • can-am
  • guzzi
  • aprilia
  • sym
  • zero
  • tgb
  • ducati
  • cfmoto
  • royal-enfield
  • vespa
  • derbi
  • kawasaki
  • orcal
  • brixton
  • suzuki
  • mbk
  • bmw
  • honda
  • yamaha
  • polaris
  • fb-mondial
  • skyteam
  • turbho
  • boom-trikes
  • tomos
  • neco
  • indian
  • gilera
  • husqvarna
  • triumph
  • harley-davidson

Mis niks van het Belgische motornieuws!

Schrijf je in op de newsletter van moto.be

Hoe me informeren over de uitschrijving en het gebruik van mijn gegevens?