TRIUMPH EN BAJAJ WERELDWIJD PARTNERSCHIP AANGEKONDIGD

Triumph Motorcycles en Bajaj Auto India zijn vandaag formeel begonnen met hun spannende, lange termijn, partnerschip (zonder aandelen) in Pune, India. Dit is een uniek moment, waarop twee bedrijven van wereldklasse, die zowel gepassioneerd als productgericht zijn, samenkomen om een gloednieuwe reeks “mid-capacity motorcycles” te bouwen. Het partnerschap zal de twee bedrijven met hun respectievelijke sterke punten op het gebied van motoren met grote en kleine cilinderinhoud doen samenwerken om een reeks motorfietsen in het mid-capacity-segment te ontwerpen, te ontwikkelen en te produceren.

De strategische samenwerking zal beide partijen ten goede komen, aangezien Bajaj een van Triumphs belangrijkste distributiepartners zal worden in cruciale nieuwe markten voor het Triumph-merk over de hele wereld.  In de toekomst zal Bajaj de Indiase distributieactiviteiten van Triumph overnemen, op een datum die nog moet worden bevestigd, waarbij gebruik wordt gemaakt van de grote expertise die Bajaj in deze regio heeft. In hun andere belangrijke overzeese markten, waar Triumph momenteel niet aanwezig is, zal Bajaj Triumph vertegenwoordigen en de nieuwe middenklassemotoren aanbieden als onderdeel van het volledige Triumph-assortiment.  In alle andere markten waar Triumph op dit moment aanwezig is, zullen de motorfietsen die vanuit dit partnerschap zijn ontwikkeld, aansluiten bij het huidige Triumph-productaanbod en wereldwijd worden gedistribueerd door het Triumph-dealernetwerk. Dit zal de potentie van het merk op wereldwijde schaal echt losmaken.

De Triumph-Bajaj samenwerking zal de krachten bundelen op het gebied van: ontwerp, technologie, kostenconcurerende productie en een uitgebreide kennis van de belangrijkste doelmarkten om een reeks van winnende producten en zakelijk succes te leveren.

De samenwerking zal een nieuwe reeks van motoren bouwen in het middensegment (200- 750 cc) en meerdere opties bieden om verschillende segmenten in deze klasse te bedienen. Het product aanbod zal begeerlijk en betaalbaar worden, met een gerichte prijsstelling vanaf INR 2 lacs in India. Dit creëert nieuwe toegang voor het Triumph-gamma over de gehele wereld en zorgt ervoor dat Triumph kan concurreren in belangrijke grote segmenten van de wereldwijde motorfietsenmarkt en nieuwe klanten kan aantrekken voor het merk.

Aangesloten artikels

TRIUMPH ONTHULT TWEE NIEUWE BONNEVILLES

Lees meer

So British, ook motorfietsen in Autoworld

Lees meer

TRIUMPH EN DE DISTINGUISED GENTLEMANS RIDE 2019

Lees meer

De nieuwe Triumph Speed Triple S en RS

Lees meer

De volledig nieuwe Triumph Bonneville T100 en T100 Black

Lees meer

Meest geraadpleegde artikels

Helft van het aantal bromfietsen nog niet ingeschreven (39633)

Lees meer

Motorrijders op de busbaan voor een vlot en veilig verkeer (28106)

Lees meer

125 cc-scooter of motor: ook met rijbewijs B een mobiliteitsoplossing (9685)

Lees meer

Premie voor elektrische scooters en motors (8183)

Lees meer

Waarom blijft het zo stil rond de motor of de scooter tijdens de week van de mobiliteit? (7289)

Lees meer

Files nemen toe. Gemotoriseerde tweewielers worden te weinig ingezet voor woon-werkverkeer (6565)

Lees meer

Technologische vooruitgang maakt motor- en scooterrijden veiliger (6553)

Lees meer

  • mbk
  • cfmoto
  • neco
  • brixton
  • yamaha
  • husqvarna
  • ksr-moto
  • skyteam
  • piaggio
  • ligier
  • polaris
  • bmw
  • derbi
  • cagiva
  • turbho
  • fb-mondial
  • harley-davidson
  • vespa
  • suzuki
  • zero
  • boom-trikes
  • honda
  • beta-motorcycles
  • ducati
  • kawasaki
  • can-am
  • peugeot
  • mash
  • tgb
  • guzzi
  • victory
  • lml
  • triumph
  • orcal
  • gilera
  • royal-enfield
  • aprilia
  • sym
  • tomos
  • indian

Mis niks van het Belgische motornieuws!

Schrijf je in op de newsletter van moto.be

Hoe me informeren over de uitschrijving en het gebruik van mijn gegevens?