TRIUMPH REBELLION by Krugger

Na het succes van de Bobber Basse-Bodeux, was het de beurt aan de Scrambler 1200XE voor Krugger. Het algemene succes van dit model met eigenschappen als : onbetwistbaar, krachtig, wendbaar en veelzijdig, wilde Krugger gebruiken om deze machine nog speelser en trendy te maken geïnspireerd op de dirt-track.

Volgens Krugger is de basis van deze motorfiets al zeer goed qua kwaliteit en gebruikte onderdelen met een reeds bewezen ontwerp, zoals het merk in Hinckley in zijn gehele assortiment toepast. Maar zoals gewoonlijk richtte Fred zich op elk individueel onderdeel. Van een verlaagde brandstoftank, tot het vernieuwde zadel, tot de uitlaten die uit elke kant van de motor komen, tot details zoals de smalle « Dakarachtige » voorvorkkroonplaat, tot het verhoogde voorspatbord en zijn ongelooflijke pasvorm. Het oorspronkelijke Brembo-remsysteem vond hij niet voldoende. In plaats daarvan leverde Beringer speciaal voor Krugger gemaakte schijven. Om de originele achterste olietank te kunnen verwijderen en vrij zicht te houden op het tandwiel van de versnellingsbak is hij uitgevoerd met een duimrem voor achter.

De afwerking en “decoratie” verwijst naar het horlogemerk REBELLION. Fred Krugger, een liefhebber van mechanica, bewondert de grote horlogemerken en in het bijzonder REBELLION. Hier vinden we de perfecte combinatie tussen de mechanische perfectie die nodig is in de horloge-industrie en de productie van onze dubbele wereldkampioen. Alles straalt precisie uit!

We moeten echter de originele motorfiets naast de creatie van Fred Krugger zetten om ons te realiseren hoeveel werk dit is geweest. We zijn in de aanwezigheid van twee verschillende motoren, ook al zijn hun genen identiek. De kwaliteit van de afwerking is wederom ver boven onze verwachting en doet ons denken aan een speciale editie rechtstreeks uit de speciale afdeling van de Triumph fabriek in Hinckley.

Als zodanig gepresenteerd, behoudt de motor al zijn wettelijke vereisten (op de foto zonder kentekenplaathouder) en dient deze machine om andere eigenaren en wellicht zelfs de fabriek in Hinckley te inspireren om misschien ooit een speciale “Krugger” editie aan te bieden.

Meer informatie hier.

Meest geraadpleegde artikels

Helft van het aantal bromfietsen nog niet ingeschreven (40583)

Lees meer

Motorrijders op de busbaan voor een vlot en veilig verkeer (29868)

Lees meer

125 cc-scooter of motor: ook met rijbewijs B een mobiliteitsoplossing (14188)

Lees meer

Waarom blijft het zo stil rond de motor of de scooter tijdens de week van de mobiliteit? (7707)

Lees meer

Files nemen toe. Gemotoriseerde tweewielers worden te weinig ingezet voor woon-werkverkeer (6924)

Lees meer

  • husqvarna
  • honda
  • sym
  • harley-davidson
  • cagiva
  • ligier
  • beta-motorcycles
  • victory
  • peugeot
  • cfmoto
  • brixton
  • derbi
  • vespa
  • kawasaki
  • orcal
  • ksr-moto
  • yamaha
  • neco
  • indian
  • polaris
  • suzuki
  • tomos
  • triumph
  • fb-mondial
  • gilera
  • bmw
  • can-am
  • tgb
  • mbk
  • royal-enfield
  • piaggio
  • boom-trikes
  • ducati
  • mash
  • aprilia
  • zero
  • guzzi
  • turbho
  • lml
  • skyteam

Mis niks van het Belgische motornieuws!

Schrijf je in op de newsletter van moto.be

Hoe me informeren over de uitschrijving en het gebruik van mijn gegevens?