Salon 2018: Royal Enfield

06.01.2018

Het verhaal van Royal Enfield spreekt tot de verbeelding, want het begon al in 1891 met de productie van fietsen. In 1901 waagde het bedrijf zich aan motorfietsen en daar is het ruim een eeuw later nog altijd niet op uitgekeken De Enfields ‘made in India’ dragen sinds 2013 trots de naam Royal Enfield op hun benzinetank. Meer info

Salon 2018: FB Mondial

05.01.2018

Mondial werd in 1929 opgericht door de broers Boselli ('FB' staat voor 'Fratelli Boselli') en legde zich in de beginjaren toe op de productie van scooters. Na de Tweede Wereldoorlog verschoof het zijn activiteiten naar het vervaardigen van motorfietsen. Het bedrijf moest in 1979 de deuren sluiten. Meer info

Salon 2018: Mash

05.01.2018

Mash surft op de neo-retrogolf met kleine vintagetweewielers, gecreëerd in Frankrijk en geproduceerd in China. Met succes bovendien. Mash begon bescheiden met enkele aantrekkelijke 125 cc-motoren met een knap prijskaartje en verzorgde retrolook. Het succes liet niet op zich wachten en dat laat Mash toe om nu andere segmenten aan te boren, ... Meer info

Salon 2018: Harley-Davidson

05.01.2018

De vernieuwingsdrang bij Harley-Davidson is na de introductie van een nieuwe V-Twin vorig jaar nog niet bekoeld. Er wordt orde op zaken gesteld: de Dyna-reeks ruimt plaats voor een volledig vernieuwde Softail-lijn die het vaandel van de indrukwekkende Dyna’s overneemt. De Amerikanen gingen grondig te werk want het frame is volledig nieuw Meer info

Salon 2018: Moto Guzzi

05.01.2018

Alle motoren van het legendarische Italiaanse merk worden nog altijd geproduceerd op de historische site van Mandello del Lario, opgericht door de stichter van het merk, Carlo Guzzi, die zielsveel van zijn regio hield. Het bedrijf heeft in zijn lange bestaan een indrukwekkende hoeveelheid modellen gebouwd, van licht tot krachtig, ... Meer info

Salon 2018: Honda

05.01.2018

Het gamma van ’s werelds grootste motorfabrikant evolueert continu en dat is te zien aan de nieuwe CB1000R. In tegenstelling tot zijn concurrenten, die qua design eerder de ‘mangakaart’ trekken, kiest de CB1000R voor een tijdloos ontwerp, geïnspireerd op het knappe Neo Sport Café-prototype. Meer info

Salon 2018: MV Agusta

05.01.2018

Graaf Giovanni Agusta stichtte in 1907 zijn bedrijf en wijdde het aan de ontluikende luchtvaart. Na de Tweede Wereldoorlog richtte zijn zoon, graaf Domenico Agusta, de Meccanica Verghera Agusta op en begon zich toe te leggen op de productie van motorfietsen. In 1945 bouwde hij een motorfiets van 98 cc. Meer info

Salon 2018: BMW

05.01.2018

Naar goede gewoonte maakt BMW van het Salon uitgebreid gebruik om zijn nieuwigheden voor te stellen. Ook dit jaar is er weer voor elk wat wils. Meer info

Salon 2018: Husqvarna

05.01.2018

Husqvarna is één van de oudste Europese motorfabrikanten. Het produceerde zijn eerste motorfiets in 1903. Het van oorsprong Zweedse merk vertoefde een tijdje in Noord-Italië voordat het zich vestigde in Oostenrijk in 2013. Sindsdien liet Husqvarna van zich horen door hard aan een vernieuwd gamma te werken. Meer info

Salon 2018: Neco

05.01.2018

Achter de naam Neco schuilt een ambitieus bedrijf dat hard investeert om zijn ambities ook waar te maken. Het bedrijf ontwerpt scooters in Italië en laat ze produceren in China. Een eerste reden die het succes verklaart, is de grote aandacht om de hoge kwaliteitseisen te realiseren. Dat doet Neco door de juiste, ... Meer info

  • boom-trikes
  • zero
  • orcal
  • mash
  • cagiva
  • gilera
  • piaggio
  • triumph
  • peugeot
  • guzzi
  • skyteam
  • aprilia
  • cfmoto
  • fb-mondial
  • royal-enfield
  • tomos
  • brixton
  • harley-davidson
  • tgb
  • ducati
  • can-am
  • husqvarna
  • mbk
  • honda
  • neco
  • yamaha
  • polaris
  • kawasaki
  • derbi
  • victory
  • bmw
  • indian
  • beta-motorcycles
  • vespa
  • turbho
  • lml
  • suzuki
  • ligier
  • sym
  • ksr-moto