De nieuwe G 310 GS

De G 310 GS is een een heel eigentijds product dat veelzijdig is als geen ander in dit segment. Hij beweegt zich vlot en wendbaar door het stadsverkeer en toont op licht terrein zijn robuustheid.

De BMW G 310 GS is al op het eerste gezicht herkenbaar als een onvervalste GS. Met zijn kenmerkend hoog spatbord vooraan, opvallende flyline en korte, hoge achterkant vertoont de BMW G 310 GS de klassieke elementen van zijn grote GS-zustermodellen. Zijn compacte verhoudingen met een korte wielbasis, een voorwiel van 19” en een verlengde veerweg verlenen hem een typisch recht postuur, dat een wendbare, vlotte rijrespons belooft.

Een opvallend kenmerk van de monocilindermotor in de G 310 GS is het feit dat de cilinder naar achteren gekanteld is en de cilinderkop 180 graden gedraaid is: inlaat aan de voorkant, uitlaat aan de achterkant. Deze configuratie past in de logica van een rechtstreekse, krachtopwekkende toevoer van vers lucht-brandstofmengsel en heeft ook gunstige gevolgen voor de architectuur van de motor.p90241876highres_400

Buizenframe van het brugtype, omgekeerde vork en lange zwevende arm voor een uitermate stabiel rijgedrag, precieze stuurreacties en lichte rijeigenschappen. De ophanging van de nieuwe G 310 GS is dezelfde als die van de G 310 R roadster, met een stalen buizenframe met opgeschroefd achtergedeelte, dat torsiestijfheid met uiterste stevigheid combineert.

Krachtig remsysteem, standaard ABS en multifunctioneel instrumentenpaneel. Net als alle BMW motoren beschikt de nieuwe G 310 GS standaard over ABS. Voor gebruik op licht terrein kan het ABS in de nieuwe G 310 GS desgewenst gemakkelijk met een druk op een toets worden uitgeschakeld. Het instrumentenpaneel van de G 310 GS heeft een groot en bijzonder helder scherm van vloeibare kristallen (lcd) dat tal van informatie verschaft.

 

De nieuwe G 310 GS

Enregistrer

Aangesloten artikels

10% méér gemotoriseerde tweewielers ingeschreven

Lees meer

BMW R nineT Dealer Clash 2019: 12 tot 18 maart in de BMW Brand Store in Brussel

Lees meer

Honda Rebel gecustomized door tattoo artiest

Lees meer

19 juni: met de motor en scooter naar het werk

Lees meer

2018: uitzonderlijk motor- en scooterjaar

Lees meer

Meest geraadpleegde artikels

Helft van het aantal bromfietsen nog niet ingeschreven (41951)

Lees meer

Motorrijders op de busbaan voor een vlot en veilig verkeer (32003)

Lees meer

125 cc-scooter of motor: ook met rijbewijs B een mobiliteitsoplossing (18124)

Lees meer

Motorrijders en de ‘reddingsstrook’  (16190)

Lees meer

Elektrische Superbike van Saroléa – The Mighthy Machines (9278)

Lees meer

  • lml
  • gilera
  • royal-enfield
  • ligier
  • orcal
  • fb-mondial
  • tgb
  • victory
  • guzzi
  • tomos
  • mash
  • cagiva
  • ducati
  • harley-davidson
  • suzuki
  • ksr-moto
  • peugeot
  • bmw
  • honda
  • triumph
  • beta-motorcycles
  • mbk
  • aprilia
  • can-am
  • sym
  • turbho
  • kawasaki
  • boom-trikes
  • cfmoto
  • husqvarna
  • piaggio
  • yamaha
  • derbi
  • neco
  • indian
  • zero
  • skyteam
  • polaris
  • vespa
  • brixton

Mis niks van het Belgische motornieuws!

Schrijf je in op de newsletter van moto.be

Hoe me informeren over de uitschrijving en het gebruik van mijn gegevens?